loggbok 2

Har just suttit och spanat på bilder, massvis med olika porträtt. De jag fastnar mest för är Richard Avedons bilder. Han får med en viss känsla i sina bilder. Han fångar personen på riktigt. Avedon är min största inspiration just nu. Allt han säger förstärker allt jag vill med detta projekt. Såg en dokumentär om honom precis, som jag sett flera gånger förut, Richard Avedon: Darkness And Light. Men jag lär mig alltid något nytt varje gång. Känns alltid bra att se hur någon som han går till väga för att få fram något ur personer, som jag aldrig riktigt försökt mig på tidigare.
Längtar tills jag tar första bilden, men är samtidigt rädd för hur det kommer bli, som alltid.
Men jag drar igång och ser hur det går!

Kommentarer
Postat av: Åsa

Det här kommer du att klara jättebra, Agge!!

Du har ett sånt fantastiskt öga för bild. Det gäller bara att vara sams med kameran och få den att samarbeta, och det vet jag, erfarenhetsmässigt, att du är synnerligen duktig på! :D

You're gonna do just FINE!!! :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0